Lajoskomárom

Móric napja van

qr-kod

Lajoskomárom hivatalos honlapja

Polgrmesteri Hivatal: 8136 Lajoskomrom, Komromi u.4.
Tel: (25)240-375 Fax: (25)240-376

Telefon:06/30 362 28 41

WEB: gyozelemhorgasz.ucoz.hu/

Rövid története:

Egyesületünk Gyzelem Horgász Egyesület néven 1979-ben 43 fs létszámmal alakult meg, a helyi termelszövetkezet által rendelkezésünkre bocsátott „alsó” és „fels” tóra alapozva mködését. Pár évvel egyesületünk alakulása eltt az els víztározón a termelszövetkezet kacsaneveldét mködtetett. Ebben az idszakban, a tóban él halak szinte teljesen kipusztultak. A „középs tóban” számottev mennyiség hal volt, így horgászatunkat megalapozva az els haltelepítéseket ezen tavunkban kezdtük el. Pontyot, amurt, busát és egyéb halat telepítettünk jelents mennyiségben, ezáltal szinte az els pillanattól fogva kellemes kikapcsolódást, élményt nyújtva kezdtük meg tevékenységünket. Ragadozó hal telepítésére csak pár év múlva került sor, elször csukák behelyezésével színesítettük halállományunkat. Csukáink megtalálták életfeltételeiket és már a 80-as évek végén rekordlistás példányok estek zsákmányul. A 12-14 kg-os példányok sok horgásztársunkkal megkedveltették a rablóhal horgászat rendkívüli élményét. 1980-ban birtokba vettük az 1, 5 ha-s „alsó” tavunkat. Összehangolt, lelkes társadalmi munkával az elvadult környezetbl horgászható vizet és gondozott partot varázsoltunk. Ezen kis tavat jelenleg halutánpótlás nevelésére hasznosítjuk, ezzel is segítve halgazdálkodásunkat. Jelen idszakban pontyot, amurt és csukát nevelünk. „Fels” tavunk telepítése késbb kezddött, ennek ellenére igen szép állomány alakult ki az évek során. 20 kg-ot is meghaladó amurjaink, 15 kg-os és 8 kg-os pontyaink, és süllink kifogása páratlan élményt nyújt horgásztársainknak. Valószínleg ennek köszönheten taglétszámunk közel 150 fre bvült és mára településünk legnagyobb létszámmal mköd közössége vagyunk. Minden évben megrendezzük horgászversenyünket, ápolva ezzel a kezdetek óta él hagyományunkat. A környékbeli horgászegyesületekkel karöltve vándorkupát hoztunk létre és küzdöttünk érte számos alkalommal, több-kevesebb sikerrel. Csapatunk legjobb eredménye a megyei verseny 3. helyezése, melyet a velencei-tavi evezspályán megrendezett versenyen értünk el. Sajnos hasonló rendezvényeken már régóta nem képviselhettük egyesületünket. A jövben több verseny lebonyolítását is tervezzük, bevonva ezzel a horgászat különböz területeinek jeles képviselit. Lehetséget szeretnénk biztosítani a bojlizás szerelmeseinek vizeink kipróbálására, kapitális pontyok és amurok megfogásának élményét nyújtva, segítve ezzel horgásztársaink ez irányú tapasztalatszerzését és újabb „horgászbarátságok” születését.

Site Meter | Google PageRank | Copyright © Lajoskomárom.hu 2017 | web: KataPorta.net | KataPorta | KataPorta Linktr